برج میلاد تهران بلافاصله پس از ساخت به نماد جدیدی از شهر تهران تبدیل شد. این ساختمان که چند منظوره است، با افتخار در شمال تهران ایستاده و تقریباً از هر نقطه از شهر قابل مشاهده است. برج میلاد ششمین برج بلند جهان و بلندترین ساختمان تهران است. این نه تنها چشم اندازی از شهر، بلکه برخی از فعالیت های تجاری و رویدادهای سرگرمی را نیز ارائه می دهد. برج میلاد 435 متر طول دارد. ساخت و ساز به مدت 11 سال به سرپرستی معمار ایرانی محمدرضا حافظی به طول انجامید. در نتیجه این برج در 20 فوریه 2009 به صورت رسمی توسط شهردار تهران در حضور 250 روزنامه نگار از سراسر جهان افتتاح شد.

میلاد
برج شامل 5 قسمت است که شامل فونداسیون، لابی ورودی، شفت، ساختار سر و آنتن می باشد. لابی شامل 6 طبقه است و شامل واحدهای تجاری، سالن های نمایشگاه و فودکورت است. شش آسانسور با سرعت 7 متر بر ثانیه بازدیدکنندگان را در امتداد یک شافت بتنی به طبقات بالا می رسانند. سر برج از 12 طبقه تشکیل شده است. آنتن میزبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و آنتن های خصوصی است. برج میلاد بخشی از مرکز تجارت و کنوانسیون بین المللی تهران است. برج میلاد در کنار مرکز همایش ها و مرکز تجارت جهانی، میزبان نمایشگاه ها و رویدادهای مختلفی است. برای بازدیدکنندگان معمولی، اصلی ترین عرشه مشاهده است که در بالای ساختار سر قرار دارد. این چشم انداز پانوراما 360 درجه از شهر و کوه ها ارائه می دهد. علاوه بر این می توانید از گالری هنر و موزه برج دیدن کنید. هنگامی که در بالا هستید ، می توانید از یک رستوران گردان دیدن کنید ، صبحانه (آخر هفته)، منوی ناهار و شام را فراهم کنید و فرصتی شگفت انگیز برای تماشای شهر در حال حرکت در زیر پای شما باشد.

برج میلاد

برج میلاد در قسمت شمالی شهر واقع شده است. این منطقه به عنوان یک محله زندگی طبقه بالا در نظر گرفته می شود و دارای چندین مرکز خرید، کافی شاپ های مدرن و رستوران ها است. در قسمت شرقی پارک پردیسان ، که در کنار برج میلاد قرار دارد موزه حیات وحش و موزه تنوع زیستی وجود دارد. می توانید از پارک دلفین میلاد دیدن کنید که 15 دقیقه پیاده تا برج فاصله دارد. ساده ترین راه برای رسیدن به برج میلاد استفاده از تاکسی است زیرا از ایستگاه مترو بسیار دور است. این برج در بین رانندگان تاکسی بسیار شناخته شده است و راه های خروجی مناسبی از بزرگراههای اطراف دارد. با 15 دقیقه رانندگی می توانید به مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران ، پارک ملت ، پل طبیعت و پارک آب و آتش برسید.وقتی در مورد ناهار کنار برج میلاد فکر می کنید، اولین انتخابی که به ذهن می آید، البته رستوران گردان خود برج است. شما نه تنها می توانید ناهار بخورید بلکه می توانید از چشم انداز فوق العاده آن لذت ببرید. همچنین در محله شهرک غرب ، گزینه های زیادی پیدا خواهید کرد که برخی از آن ها عبارتنداز غذاهای ترکی در آپوستروف، ترکیبی از غذاهای بین المللی در تماشا، بستنی در آزمایشگاه ژلاتو و قهوه در کافه سام.