حرا درختانی هستند که در امتداد سواحل گرمسیری زندگی می کنند و ریشه در رسوبات شور داشته و اغلب زیر آب قرار دارند. جزیره قشم یکی از بزرگترین و وسیع ترین جنگل های حرا را دارد که در یونسکو این جنگل ها به ثبت رسیده اند. جنگل قشم حرا در سهیلی و روستای تبل واقع شده است. درختان این جنگل آب دریا را جذب می کنند و می توانند برای درخت استفاده شوند. این رمز پایداری آن ها در این شرایط است. درخت حرا، خاصیت تصفیه دارد که به عنوان یک سیستم تصفیه کننده طبیعی آب عمل می کند و آب دریا را جذب می کند و آن را حل می کند. درختان حرا هر فصل فقط به رنگ سبز دیده می شوند و محکم در آب ایستاده اند.

جنگل حرا

حرا گیاهان گلدار است اما برخلاف علف های دریایی، بیشتر گیاهان در بالای آب زندگی می کنند. تنه بالایی و تمام شاخه ها و برگ های درخت حرا کاملاً بالای خط آب وجود دارد، در حالی که تنه پایین و سیستم بسیار بزرگ ریشه های روی زمین (ریشه های برآمدگی نامیده می شوند) اغلب توسط آب دریا پوشانده می شوند. هر ساله، در پایان بهار، شکوفه های جنگل حرا شکوفا می شود. زنبورهای عسل وحشی عظیم در طول زمان از شکوفه های حرا در اطراف این جنگل گسترده تغذیه می کنند. عسل تابستانی قشم از شهد گل حرا می آید و بوی عجیبی از گل حرا دارد.

کارهایی که می توان در سفر به جنگل قشم حرا انجام داد

قایق سواری

برای دیدن این جنگل و درختان زیبای آن، باید در آب های خلیج فارس گشت و گذار کنید و سواری متفاوتی را تجربه کنید. تصور کنید سوار قایق شده اید و در رنگ آبی فیروزه ای حرکت می کنید. در ابتدا همه چیز مانند یک قایق سواری عادی است تا زمانی که توسط درختان محاصره شوید و به میان آن ها بروید. هر گوشه ای که می بینید نگاه کنید می توانید چیزهای جدید و هیجان انگیزی ببینید.

حرا

تماشای پرندگان

هیچ چیز بهتر از هماهنگی با طبیعت و مشاهده حیوانات در محل زندگی آن ها نیست. یکی از تفریحات جالب، تماشای پرندگان است. جنگل های حرا زیستگاه بسیار خوبی برای برخی از پرندگان هستند. فقط کافی است در فصول سرد به جنگل نگاه کنید تا پرندگان مهاجر را به طرق مختلف ببینید و تجربه ای متفاوت از تماشای پرندگان احساس کنید. لازم به ذکر است سالانه بیش از صد پرنده آبزی در جنگل حرا دیده می شود.